Liikkuvaksi logo

Hierontaa etäilyn vastapainoksi

Poikkeusaikana me kaikki olemme enemmän tai vähemmän pyrkineet pitäytymään olemaan erillään muista kanssaihmisistä. Samalla normaali päivittäinen liikunta on vähentynyt ja kroppa on joutunut tottumaan staattiseen paikallaan olemiseen, mikä useimmilla voi jo tuntua niskan, selän tai raajojen lihaksissa jumituksena. Liikunta- ja tukielimistö vaatii luonnostaan liikettä ja kuormitusta, jotta ei syntyisi lihaskramppeja, lihasmassan katoamista ja myös luusto pysyisi vahvana.

Hieronnalla pystytään poistamaan lihasten kireyksiä rentouttamalla niitä tai tilanteesta riippuen aktivoimalla niitä. Lihasmassan ja kehon terveyden ylläpitämiseen riittävä aktiivinen liikunta on edelleen se paras ja suositeltavin keino. Jos liikunta on riittävän tehokasta, syntyy lihaksiin jännityksiä ja se kuuluu asiaan.  Hieronnalla on keskeinen rooli kehon palautumisprosessissa ja hieronta tukee ja tehostaa palautumista. Myös riittävänä lepo ja lihasten oikea venyttely ovat tärkeitä, kun autetaan kehoa palautumaan.

Varaa siis aika rentouttavaan tai palauttavaan hierontaan.